ما یک انسانیم انسان

و اکنون خواهم نوشت بیاد آن عزیز

بیاد عزیزی که بود و اکنون دیگر فقط یادش را در دفتر خاطراتم مرور میکنم

بیاد اوکه با رفتنش من را هم با خود برد

ومن اکنون از زیر خاک دارم برای شما مینویسم

مینویسم که بدانید ,که بفهمید, که به سرنوشت من دچار نشوید

مینویسم برای آنان که دوستشان دارم ,برای دوستانم ,برای دوستان دیده ام و برای آن ها که هرگز ندیده ام ولی بیادشان هستم ,به یاد آن ها که هنوز اهل زمینند و به آسمان ها نرفته اند

و اکنون میگویم

میگویم که دوست داشته باش همه چیز را همه کس را حتی کسانی که ندیده ای تا با آرامش به آسمان ها بروی

میگویم نکند که فراموش کنید ,نکند که از خاطرتان برود او را ,حتی روز ورودش را به زندگیتان ,چون بدترین و دردناک ترین چیز برای یک زمینی فراموش شدن است

میگویم بگیر دستش هر چند اورا نمیشناسی ,که وای بر آن روزی که اورا بر خاک ببینی و سرت را به آسمان برگردانی ,که با این کار اورا زیر پایت له کردی

میگویم محبتت را انفاق کن برای آنان که میدانی و میبینی که نیاز به محبت تو دارند ,ولی هیچ وقت نشود که عشقت را به بهانه ی محبت حراج کنی

میگویم گوش کن ,گوش کن به حرفایش که مدت هاست آن حرف های نگفته را در سینه اش پنهان کرده و منتظر گوشی است که با اطمینان برایش بگوید

نمیگویم زبان سرخ سر سبز میدهد بر باد ولی میگویم مراقب باش با زبانت  روح کسی را نابود نکنی

میگویم احترام بگذار تا جایی که احترامت را پایمال نکرده اند

میگویم لطف کن تا جایی که اثباب خنده شان نشده ای

و میگویم عاشق باش و عشقت را به کسی بفروش که میدانی همیشه آنرا در قلبش نگه میدارد و هیچگاه حراجش نمیکند

همیشه یادت باشد, که روحت را بزرگ و قوی کنی نه جسمت را

و این را هم بدان که هیچ وقت از این موجودات زمینی توقع نداشته باش خوبی هایت را با خوبی پاسخ گویند ولی اگر بدی دیدی هیچگاه فراموش نکن که تو یک انسانی نه یک گرگ

پس سعی کنیم که این واقعیت وجودیمان را هرگز فراموش نکنیم که ما یک انسانیم انسان

محمدرضا

 

 

 



نظرات شما عزیزان:

کلبـــــــــه تنهــــــــــــــایی!!!
ساعت0:06---10 دی 1391
هفت رازخوشبختی از كورش كبیر: متنفرنباش، عصبانی نشو،ساده زندگی كن،كم توقع باش،همیشه لبخندبزن، زیادببخش ,يك دوست خوب داشته باش!


کلبـــــــــه تنهــــــــــــــایی!!!
ساعت0:06---10 دی 1391
هفت رازخوشبختی از كورش كبیر: متنفرنباش، عصبانی نشو،ساده زندگی كن،كم توقع باش،همیشه لبخندبزن، زیادببخش ,يك دوست خوب داشته باش!


ali
ساعت10:55---3 دی 1391
مرسی ک به وبم سر زدی وب توهم خیلی قشنگه موفق باشی دوست خوبم


حسانی
ساعت1:34---24 آذر 1391
سلام

وب زیبایی داری ممنونم بهم سر زدی شبت بخیر


آرزو
ساعت23:18---23 آذر 1391
در مورد دل شکستن کاملا باهات موافقم. و فرهنگمون متاسفانه ما کلا ایرانی بودنمونو فراموش کردیم چون الان خیلی ها شدن غربی یعنی اگر مثل اونا نباشن خدای نکرده کلاسشون میاد پایین......

maryam
ساعت16:27---23 آذر 1391
سلام اول اگه تاحالا تو عمرت چت رفته باشی ک نرفتی همه چی رو زبونی میگن مثل صبح =صب خواب=خاب باشه فهمیدیم املا بلدی

پارمیس
ساعت0:02---22 آذر 1391
سلام
پارمیسم
وبلاگتونودیدم . بسیار زیبا با تصاویر واقعا جالب
چندتا از مطلباتونم خوندم. خوب هستن. اگه دوست دارین تبادل لینک کنیم. موفق باشین


مصیب
ساعت23:31---21 آذر 1391
سلام.تو رو خدا از این همه سیاهی و غم بیا بیرون . هر وقت بهت سر می زنم حالم گرفته می شه ...

دختر باران
ساعت15:58---21 آذر 1391
سلام.وب زیباو غمگینی داری بعضی پستات مثه این محشرن.اگه باتبادل لینک موافقی لینکم کن بعد بگو با چه اسمی لینکت کنم

شهردخت
ساعت23:27---20 آذر 1391
سلام. دوست عزیز خیلی خوشحال شدم که به وبلاگم سر زدی و ممنون از متن قشنگت ر بزن خوشحال می شم بازم سر بزن خوشحال می شم. من لینکت کردم

عاشق تنها
ساعت18:55---20 آذر 1391
سلام ممنون كه بهم سر زدي وبلاگت خيلي عالي هس.

بازم بهم سر بزن


مصیب
ساعت14:26---20 آذر 1391
خواهش می کنم یه کم شیرین باش ....
راستی یه کم شیرین باش ..
راستی یه کم سفید باش ...
تلخ و سیاه !!!


راضیه سادات
ساعت13:40---20 آذر 1391
گاهی که میرسم به تَهِ تَه ِخط گرفتاریهام

همونجا که حرفی نمی مونه جز شکایت کردن...

چشمامـو میبندم و به بعضی آدمـهـای دیگر فکــر میکنم ...

به آدمای گرفـــتار تر، مـــریض تر، تنـــهاتر ...



و زود با خودم زمزمه مي كنم

خدایا شکــــرت ...
ممنون می شم من رو هم لینک کنید.


مصیب
ساعت23:19---19 آذر 1391
سلام خاطره تلخ !!!
از اینکه به امین دانشجو سر زدی ممنونم . وبت خیلی گرفته هست و یه جورایی مثل اسمش ، تلخه ....
شادی رو یادت نره ... یا حق


m.akbarizadeh.k
ساعت23:17---19 آذر 1391
قشنگ بود
مرسی
که
بهم سر زدی
بازم بیا
و خوشحالم کن
کامران باشی.


ساعت20:38---19 آذر 1391
سلام بزگوار مرسی از این مطلب عالب و زیبایت
واقعا انسانیت....
مرسی
راستی بروزم با مطلبی تحت عنوان...


sahar
ساعت19:16---19 آذر 1391
دستم به آرزوهایم نمی رسد

آرزوهایم بسیار دورند...

ولی درخت سبز صبرم می گوید:

امیدی هست...خدایی هست...

این بار برای رسیدن به آرزوهایم یک صندلی زیر پایم می گذارم

شاید این بار دستم به آرزوهایم برسد...


Aref
ساعت18:20---19 آذر 1391
من وبلاگمو آپ کردم و حالا منتظرم تا تو بیای ببینیش
____________________$$$$$$$
_____________________$$$$$$$$$$
__________________$$$$$$$_$$$$$$
_________$$$$$$$$$$$$$$$$$__$$$$
_____$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$__$$$$
____$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
___$$$_$$_$$$$$$$$$$$$$$$$_$$$$$
__$$$$$_$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
__$$$_$$_$$$$$$$$___$$$$$$_$$$
__$$$_$$_$$$$$$$$_____$$___$$$
_$$$$$_$$$$$$$$$$$__________$$
_$$$_$$_$$$$$$$$$$
_$$$_$$_$$$$$$$$$$
_$$$_$$_$$$$$$$$$$$
$_$$$$$$__$$$$$$$$$
$_$$$$$$___$$$$$$$$
_$$$$$$$$$__$$$$$$$
$_$$$$$$$$___$$$$$$
$$_$$$$$$$$___$$$$$
$$$_$$$$$$$$__$$$$$$
_$$$_$$$$$$$$$_$$$$$
$$$$$ __$$$$$$$$_$$$$
$$$$$$$ __$$$$$$$$$__$
$_$_$$$$$__$$$$$$$$$_$$$$
$$$__$$$$$__$$_$$$$$$$_$$$$
$$$$$$_$$__$$$$$$$$$$$$$$$
_$$$$$$$__$$$$$$$$$$$$$$$$
__$$$$$__$$$$$$$$$$$$$$$$$$
$__$$$__$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
$____$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
$____$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
$__________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
$____________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
$______________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
$_______________$$$$$$$$$$$$$$$$$$
$_______________$$$$$$$$$$$$$$$$$$
$____________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
__________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
_$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
$_$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
$__$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
$__$$$$$$$$$$$$$____$$$$$$$$$$
_$$$__$$_$$________$$$$$$$$$$$
_$$$_$$_____________$$$$$$$$$$
_$$_$$______________$$$$$$$$$$
_$$$$________________$$$$$$$$$$
_$$$$________________$$$$$$$$$$
__$$$_________________$$$$$$$$$
$_____________________$$$$$$$$$
$____________________$$$$$$$$$$
$____________________$$$$$$$$$$
$____________________$$$$$$$$$__$$$$$
$___________________$$$$$$$$$$$$$$$$$$
$____________________$$$$$__$$$$$$$$


کـ ــ ــتـــایون
ساعت15:00---19 آذر 1391


زیبا بود...


حسام
ساعت13:49---19 آذر 1391
سلام
وب قشنگی داری وممنون که به من سرزدی

شادباشی


مریم
ساعت21:13---18 آذر 1391
زیبا بود...

دلارام ازدلمرثگان
ساعت18:55---18 آذر 1391
دوست عزیز شمارولینک کردم اگردوست داشتیدوقابل دونستیدمارم لینک کنید!

زندگی همیشه تلخ بوده وهست به نظرمن تنهاچیزشیرین توی این دنیامرگه که ازقرارمعلوم نمیخوادسراغ مابیاد!

خسته نباشی ومنتظرت هستیمپاسخ:سلام دلارام جان ممنون ازینکه سر زدی به وبم ببخشید ولی آدرس وبتو نذاشتی که منم لینکت کنم شاد باشی


یونس
ساعت17:48---18 آذر 1391
امید است...
داغداریم نه داغی که به آن اخم کنیم
مرگمان باد اگر شکوه ای از زخم کنیم
بنویسید زنی مرد که زنبیل نداشت
پسری زیر زمین بود و پدر بیل نداشت
بنویسید که با عطر وضو آوردند
نعش دلدار مرا لای پتو آوردند
بنویسید غم و خشت و تگرگ آمده بود
از در و پنجره ها ضجه ی مرگ آمده بود
بادیه پر شده از زخم نمک میخوردیم
دوش وقت سحر از غصه ترک میخوردیم
مثل وقتی که دل چلچله ای میشکند
مرد هم زیر غم زلزله ای میشکند
داغ دیدیم شما داغ نبینید قبول
تبری هم نفس باغ نبینید قبول
گاه گاهی به لب عشق صدامان بکنید
داغ دیدیم امید است دعامان بکنید
اگه دوست داشتی این شعرو تو وبلاگت بنویس بیاد زلزله زدگان شمالغرب کشور که اکنون با سرمای طاقت فرسای زمستانی دست و پنجه نرم میکنند حق نگهدار


مهران
ساعت15:08---18 آذر 1391
سلام وبت جالبه فقط به نظر من اگه برای قالبت از رنگهای باز استفاده کنی بهتره
راستی اگه خاستی من رو لینک کن وبه من خبر بده تا لینکت کنم.


Elahe
ساعت11:41---18 آذر 1391
salam mamnon az inke omadi webamo didi va mamnon ke nazar dadi webet aliye azizam movafagh bashi

گـــذر تنهـــــایی!!!
ساعت9:54---18 آذر 1391
آسمان با وسعتش تقديم تو
رقص ماهي هاي دريا مال تو
هرچه دارم از تو دارم مهربان
زندگيم امروز و فردا مال تو


یونس
ساعت0:19---18 آذر 1391
وبلاگ پرمحتوا و زیبایی دارید خوشحال میشم اگه لینکم کنید درضمن با افتخار شمارو لینک کردم

آرزو
ساعت0:17---18 آذر 1391
درسته کاملا با نظرت موافقم زندگی پر از مشکلاته مهم اینه که بتونی سربلند بیرون بیای امیدوارم همیشه موفق باشی ممنونم در مورد اسمم به نظرت حیف نیست با این همه متن های قشنگ ناشناس بمونی خیلی دوست دارم اسمتو بدونم میشه؟؟؟؟؟

آرزو
ساعت23:08---17 آذر 1391
سلام خوبی؟وبلاگ قشنگی داری تو هم مثل من تلخ ترین خاطره ها رو داری!!!! ممنون که بهم سر زدی راستی یادت نره لینکم کنی هاااااااااا

♥...گل پسر...♥
ساعت23:04---17 آذر 1391
سلام
چشم عزیز دل لینکت کردم
خیلی هم ممنون


♥...گل پسر...♥
ساعت22:56---17 آذر 1391
سلام
پیامتون به دستم رسید...
چشم اومدم مرسی از این وب خوبتون اگه دوس داشتی تا لینکت کنم


nima
ساعت22:18---17 آذر 1391
ممنونم میای و فراموشم نکردی میسی
درضمن پستات خیلی غم انگیزه
میسی


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 17 آذر 1388برچسب:انسان,انسانیت,عشق,کمک,خاطرات,سرنوشت,محبت,احترام,گرگ,پول,شهرت,مقام,عمر,, | 21:22 | نویسنده : م.ر |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.